اگر بهتازگی با بهینهسازی موتور جستجو (SEO) شروع کردهاید، یک آموزش سئو برای شما ضروری است. در این مرحله، احتمالاً چند اصطلاح اساسی مانند تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی در صفحه را شنیده اید. اما چگونه می توانید تمام دانشی را که تاکنون جمع آوری کرده اید به کار ببرید؟
بازاریاب مبتدی در حال خواندن آموزش گام به گام سئو
ما شما را گام به گام از طریق آن راهنمایی خواهیم کرد. مهم نیست که چقدر در سئو جدید هستید، هر کسی می تواند با نکات سئو زیر شروع به کار کند و وب سایت خود را در کمترین زمان رتبه بندی کند. خوب - یک مدت. شاید یک سال یا بیشتر. باید بدانید که سئو یک بازی طولانی است.
در پایان این آموزش، میتوانید فهرستی از گامهای عملی برای اجرای استراتژی سئوی خود را کنار بگذارید.
آموزش گام به گام سئو
1. کلمات کلیدی را پیدا کنید.
تحقیق کلمات کلیدی به سادگی انتخاب لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار شما است. به این فکر کنید که کدام کلمات به احتمال زیاد افراد را وادار به انجام کاری می کنند که می خواهید انجام دهند (به وب سایت خود مراجعه کرده و فرم ارسال کنید) و روی آن کلمات تمرکز کنید.
شما می توانید از یک ابزار اختصاصی تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، اما به عنوان یک مبتدی، عاقلانه است که در ابتدا کلمات کلیدی خود را به طور مستقیم انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قهوه برشته شده را می فروشید، ممکن است «قهوه برشته شده»، «قهوه کلمبیایی» و «روستر قهوه محلی» را انتخاب کنید.
این کلمات کلیدی را در یک صفحه گسترده یا سند فهرست کنید تا بتوانید آنها را پیگیری کنید. سپس، یک کلمه یا عبارت را برای استفاده در یک صفحه از سایت خود انتخاب کنید. به عبارت دیگر، شما نمی خواهید کلمات کلیدی مختلف را در یک صفحه هدف قرار دهید. شما می خواهید یک کلمه کلیدی و همچنین هر کلمه کلیدی که از نظر معنایی با آن مرتبط است را هدف قرار دهید.
به عنوان مثال، ممکن است صفحه ای برای «روستر قهوه محلی» بنویسید. در این صفحه، میتوانید عبارات مرتبط معنایی مانند «قهوه محلی»، «روستر قهوه در نزدیکی من»، «برشتهکننده قهوه [نام شهر]» و «قهوه بو داده محلی» را هدف قرار دهید.
2. کلمات کلیدی را در عنوان صفحه قرار دهید.
هنگامی که یک کلمه کلیدی را انتخاب کردید، وقت آن است که آن را عملی کنید. ابتدا می خواهید عنوان صفحه وب خود را وارد کنید.
عنوان صفحه یکی از مهمترین مواردی است که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای تعیین اینکه چه چیزی در یک صفحه وب وجود دارد ارزیابی می کنند. این چیزی است که در بالای نتیجه صفحه وب شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود. توجه داشته باشید که چگونه برند زیر کلمه کلیدی خود، "آتلانتا قهوه روستر" را در عنوان صفحه خود قرار داده است:
3. کلمات کلیدی را در آدرس صفحه قرار دهید.
گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز از متن URL صفحه برای تعیین محتوای صفحه وب استفاده می کنند. شما باید از کلمه کلیدی یا عبارت خود به طور خاص در اسلاگ استفاده کنید.
4. کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود قرار دهید.
توضیحات متا صفحه شما می تواند بیشتر به موتورهای جستجو و کاربران بگوید که صفحه شما در مورد چیست.
آموزش گام به گام سئو: توضیحات متا
در حالی که ابرداده به اندازه گذشته اهمیت ندارد، اما همچنان اهمیت دارد. با قرار دادن کلمه کلیدی یا عبارت خود در آنجا از مزیت استفاده کنید. توضیحات باید توسط یک شخص قابل خواندن و منطقی باشد و ابرداده کلیدواژه باید روی کلمه یا عبارت شما متمرکز شود. طولانی نکنید - کمتر اغلب بیشتر است.
5. کلمات کلیدی را در متن H1 خود قرار دهید.
متن H1 معمولا عنوان یک مقاله یا متن بزرگتر در بالای صفحه شما است. گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند این را ببینند و به کلمات موجود در متن H1 اهمیت بیشتری می دهند. مطمئن شوید که کلمه یا عبارت کلیدی شما وجود دارد.
6. از کلمات کلیدی در محتوای صفحه استفاده کنید.
استفاده از کلمات کلیدی هدف در محتوای خود بخش مهمی از استراتژی سئو داخلی شما است.
چرا؟ زیرا انجام این کار به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که صفحه در واقع در مورد کلمه کلیدی an است d باید در نتایج جستجو نشان داده شود. من از "متخصصان" شنیده ام که شما باید از کلمه کلیدی خود در هر جایی از 4-6 بار تا 10-12 بار استفاده کنید. توصیه من این است که فقط به طور طبیعی بنویسید، اما به دقت از اعمال کلاه سیاه مانند پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.
به عبارت دیگر، چیزی شبیه به این ننویسید:
ما Atlanta Coffee Roasters هستیم، بهترین شرکت برشته کردن قهوه در آتلانتا، GA، جایی که می توانید قهوه بو داده شده بومی آتلانتا را که با دست برشته شده است، در کافی شاپ ما که در منطقه بزرگتر آتلانتا خدمت می کند، پیدا کنید.
این به سادگی غیرقابل خواندن است. آن را با محتوای شرکت روستر قهوه محلی مقایسه کنید:
در هلو قهوه روسترز، ما مشتاق قهوههای تک منشأ و ترکیبهایی هستیم که با دقت درست شدهاند. ما سه Coffee Q-Grader دارای مجوز داریم که بهترین قهوهها را از سرتاسر جهان انتخاب کرده و آنها را تا حد کمال برشته میکنند. این وسواس در مورد کیفیت به هر مرحله از فرآیند گسترش مییابد، از تهیه قهوه سبز گرفته تا برشته کردن دستهای کوچک و استفاده از بهترین روشهای دمآوری هر بار. "
7. برای وب سایت خود پیوند ایجاد کنید.
هنگامی که از طریق کلمات کلیدی خود ارتباط را به موتورهای جستجو نشان دادید، زمان شروع کار سخت است: ایجاد پیوندهای ورودی به وب سایت خود از سایت های معتبر در صنعت یا جایگاه شما.
مسلماً این یکی از مهمترین مراحل سئو است که باید انجام دهید. تعداد و کیفیت لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند برای گوگل و سایر موتورهای جستجو برای ارزیابی رتبه شما در شرایط مختلف بسیار مهم است. اگر مردم به شما لینک می دهند، به این معنی است که سایت شما اطلاعات معتبر و قابل اعتمادی را در مورد یک موضوع خاص ارائه می دهد.
به عنوان مثال، بک لینک HubSpot دریافت شده در این مقاله Digital Trends را بررسی کنید (متن لنگر: «تحصیل پیوندهای ورودی»):